De finns där, även om de inte syns. Jag finns där, även om jag inte syns

Idag hittade jag en bra och sann berättelse eller vad ska man kalla det för? Ni ska få se den iaf, den är på engelska:

Everyone likes a good story right? well not necessarily.
what about the person is about? does that person like the story? probably not.
spreading rumors only hurts other and destroys our credibility.
who is going to trust us with anything when they think we'll tell everyone else?

Den är riktigt sann, alla gillar ju en bra historia men när det handlar om en annan så är det inte lika roligt för den det handlar om.
Det där med rykten, det är inte roligt det har varit mkt rykten om mig som både varit sanna och falska och jag kan säga det var inte roligt.
Vi kan ta kändisar som ett exempel också typ som Justin Bieber, Michael Jackson, Madonna och såna kändisar såna här kändisar är det rykten dagligen pga tidningar och paparazziz, så fort dom träffar en vän av det motsatta könet ja då dejtar dom, eller så tar man droger,att man är lesbisk/bög, såna här saker kan till och med leda till dåliga saker som Självmord, man kan gå in i väggen, man kanske börjar må dåligt som människa får dåligt självförtroende så man börjar skönhetsoperera ansiktet, kroppen ja ALLT.
Sen kan vi ta mindre kändisar, som dom som är med i Idol dom får uppleva sånt här till en viss nivå men lite enklare, men som endå är väldigt konstiga.

Jag tycker sånt här är lågt alla ska få leva sitt liv som den vill inte ha massa tidningar som berättar hur "verkligheten" är för någon, eller försöker berätta "sanningen" som är falsk.
Det är sånthär som förstör mångas liv, förstör barns liv att sluta gå i skolan, förstör ens framtid helt enkelt.
Alla ska ha en bra uppväxt tycker jag,

Jag själv har bara levt i snart 15 år och jag har upplevt allt från Rykten, Hat, Mobbning, Kompis sviker en, Kärlek och ja det mesta jag vet hur det känns när folk pratar skit om en, det är inte roligt...

Så nu vill jag att alla tänker efter. vad kan man göra för att få det bättre här i världen vad kan hjälpa andra att må bättre? tänk nu och starta redan idag att hjälpa andra! för min skull, för din skull, för ALLAS skull snälla gör en föränding


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar