Bryssel

Nu är jag hemma i lugnet äntligen efter ett par intensiva men roliga veckor.
Den 15 juni bar det av till Bryssel där jag var i 3 veckor på Hotel Leopold Brussels EU med Diana, Emma och Julia vilket helt seriöst vart dom bästa veckorna i mitt liv då jag fick underbara vänner som jag inte kände innan härifrån lilla Gävle, även lärda jag känna helt underbara, konstiga och roliga personer från Bryssel, Taiwan, Italien, Schweiz, Portugal och Barcelona.
 
På hotellet fick jag och Diana jobba i frukosten och restaurangen vilket betydde att vi plockade undan disk, duka, kolla till buffén, tog gästers rum även stå i baren och diska och servera en och en annan person medans Julia och Emma jobbade på städ. Våra jobbtider var 07-13 vilket betydde att man hade större delen av eftermiddagarna lediga så då var det mycket shopping och strosande rund i fina Bryssel!
 
På torsdagarna var det dock lite annorlunda, varje torsdag är det after work och då vi bodde brevid EU parlamentet och MASSA barer så var hela gatan, bokstavligen hela gatan full av arbetare så då hängde vi där varje torsdag kväll, kolla på VM, drack lite goda drinkar m.m.
 
På helgerna så var det mycket chill, shoppandes, häng på gratis festival och fester på olika ställen men sista helgen var nog bäst då vi besökte lite olika ställen som låg i Gamla Stan b.la. besökte vi det populära öl stället Delirium som har över 3000 olika ölsorter. Även på det stället träffa man massa roliga amerikanare, finnar och ja folk från överallt.
 
Jag gjorde även en impulsivsak första helgen där, ångrar det inte för en smula, MEN, jag tatuera mig. Hittade ett jätte grymt tatueringsställe med hur härliga tatuerare som helst så gick och tänkte i ca 15 min på vad jag vela ha och om jag verkligen våga, sen gick jag bara in och bad om infinity tecknet och det gjorde grymma MXW på Ritual Electrik på ca 10 minuter.
 
Det var allt jag kände för att berätta, såklart hände det så mycket mer roliga saker både på jobbet och utanför men som jag väljer att inte skriva om här då vissa saker är värt att hålla för sig själv, men oj va roligt vi hade det. 
Vill bara tillbaka.
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar