Dag 7 – Min bästa vän

Hejsan hopsan! (:
Nu närmar det sig julafton 4 dagar kvar, ganska konstigt men roligt !
Just nu chillar jag lyssnar på Linnéa Henriksson - Hope There's Someone riktig grym.
Jag gillar inte Linnéa så mycket men jag gillar när hon sjunger denna låt!
Men ja idag var det skola sista lektionen vart inställd så då stack jag direkt till stan och köpte julklappar till familjen och min kompis Anna, vill inte säga än vad jag har köpt för jag tror mamma läser min blogg och Anna kanske läser den har ingen aning men det är iaf ingen idé att säga ahhaha ;)

Men nu ska jag berätta om min bästa vän:
Om vi säger såhär jag tycker att alla mina kompis som jag står nära och pratar ofta med betyder lika mycket, men om man ska ta den man kanske är med mest, kan prata med om allt och det så är det nog Anna Sjöström som jag nu har känt i 2 år faktiskt.
Vi lärde känna varann då när jag började på Fridhemsskolan i slutet av 6:an, kommer ihåg att första intrycket var att hon var en fjortis som absolut inte ville hänga med mej ungefär.
Men typ veckan efter tror jag skulle vi skridskor med klassen och då kom jag ihåg att Anna börja först prata lite smått med mej och helt plötsligt tog hon med mig till en bänk och börja prata ut om hela sitt liv.
Kommer ihåg att jag tyckte det var ganska udda/obekvämt så jag visste inte vad jag skulle göra så jag satt typ och nicka och log och allt sånt där, kommer ihåg som om det vore igår haha :D
Men efter den dagen var vi mer och mer med varandra, och sen åkte vi iväg på melodifestival genrepet med klassen dom hade vunnit det för dom vann Vi i femman :) egentligen skulle jag inte följa med eftersom jag precis börjat men dom hade en biljett över för en annan hade slutat så då fick jag följa med.
Jag kommer ihåg att då dom 2 dagarna där i Stockholm var jag med Anna, Richard och Marcus hela tiden och då vart jag och Anna jätteee bra vänner serriöst vi åkte upp till 11 våningen på globen hotell(där vi bodde) och trodde vi var coola för det, åkte samma hiss som Bert Karlsson, både på samma våning som alla melodifestivaldeltagarna så man var ju lite att man spana efter som och speciellt nere i entrén haha :D
Men ja den helgen var nog början på en riktig bra vänskap, även fast vi bråkat en del och att jag förstörde riktigt jävla mycket mellan hon och mej före sommarn så är vi än vänner och pratar om allt, vi har gjort mkt tillsammans som kollat på Måns Zelmerlöw, Firat midsommar, och ja allt nästan haha!
Ibland tycker hoon att jag är väldigt knäpp har jag märkt men thats me hon får vänja sig.
Men ja jag tycker om henne riktigt mkt jag kan lita på henne och kan säga va jag tycker utan att hon blir allt för sur ;)

Finns så mkt att skriva men jag orkar inte hehe och jag ska dra till Fjärran om några bilder på oss





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar